"Lauku ceļotājs" ir sagatavojis mācību materiālus lauku tūrisma uzņēmējiem, profesionāļiem un citiem interesentiem. Tos iespējams iegādāties asociācijas birojā, pasūtīt pa pastu (papildus apmaksājot pasta izdevumus, 1 materiāla sūtīšana Latvijas teritorijā maksā ~1,00 Ls) vai lejuplādēt no www.macies.celotajs.lv.
Lai pasūtītu materiālus, lūdzu aizpildiet šo pasūtījuma anketu un atsūtiet to "Lauku ceļotājam" pa faksu: 67830041, e-pastu: lauku@celotajs.lv vai pastu: Kalnciema iela 40, Rīga LV-1046.
Mācību materiāli lauku tūrisma uzņēmējiem
Pētījumi, pārskati, vadlīnijas
- Kas ir Natura2000 teritorijas - informatīvs izziņas materiāls tūristiem un lauku tūrisma uzņēmējiem (pdf bezmaksas)
- Slīteres nacionālā parka tūrisma monitoringa metodoloģijas vadlīnijas (01.08.2009. darba variants, pdf, bezmaksas) - apmeklētāju monitoringa metodoloģija, lai noteiktu tūrisma plūsmas vides, sociālās un ekonomiskās ietekmes dinamikas aspektus tūrisma galamērķī - Slīteres nacionālajā parkā. Šajā dokumentā aprakstītās metodes tūristu un to darbības izpausmju fiksācijai un novērtēšanai, tūrismā iesaistīto dabas un kultūras objektu ilgtermiņa novērošanai un iegūto rezultātu izvērtēšanai.
- Higiēnas prasību vadlīnijas (saskaņotas PVD) "Lauku tūrisma mītne kā Pārtikas aprites uzņēmums. Labas higiēnas prakses vadlīnijas ēdienu gatavošanai lauku tūrisma mītnēs (5,00 Ls)
- Vides, sociālie un ekonomiskie aspekti lauku tūrisma ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanā. Situācijas analīze un priekšlikumi - Pārskatā veikta analīze par dabas resursu vidējo patēriņu un to racionālas izmantošanas iespējām Latvijas lauku tūrisma saimniecībās, identificēts lauku tūrisma ietekmju spektrs uz vidi, ekonomikas, sociālām un kultūras sfērām, raksturotas ietekmju pozitīvās un negatīvās sekas. Pārskatā izstrādāti priekšlikumi par tūristu radīto negatīvo ietekmju novēršanu, atspoguļota valsts un pašvaldību loma ilgtspējīga lauku tūrisma attīstības nodrošināšanā, norādīta ilgtspējības kritēriju ieviešanas nozīme lauku tūrisma kvalitātes sistēmā, kā arī pirmoreiz izdalīti ilgtspējīga lauku tūrisma indikatori Latvijā. (5,00 Ls)
- Baltijas lauku tūrisma mārketinga stratēģija 2004.-2010. gadam - Šajā dokumentā tiek analizēts lauku tūrisma piedāvājums un pieprasījums Baltijas valstīs, kas balstīts uz dažādiem tūristu un lauku naktsmītņu aptauju rezultātiem, kā arī Baltijas lauku tūrisma asociāciju apkopotās un valsts tūrisma statistikas datiem. Stratēģijā aplūkotas arī dažādas lauku tūrisma mārketinga aktivitātes un novērtēta to efektivitāte. Uz šīs analīzes pamata ir izvirzīti kopīgi Baltijas lauku tūrisma attīstības mērķi, noteikti mērķtirgi un izvēlētas stratēgījas to sasniegšanai. (4,00 Ls)
- Vadlīnijas un piemēri dabas resursu - dabas objektu, biotopu, sugu un teritoriju iekļaušanai ilgtspējīga un videi draudzīga tūrisma piedāvājuma popularizēšanā - domāts kā informatīvi – izglītojošs materiāls tūrismā iesaistītajām pusēm un visplašākajai mērķauditorijai un ietver „negatīvo” un „pozitīvo” piemēru analīzi, vadlīnijas un kritērijus dabas objektu (teritoriju, biotopu) popularizēšanas piemērotības preventīvai novērtēšanai, uzskatāmus fotoattēlus. Projekta gaitā arī transformējās viens no sākotnēji izvirzītajiem uzstādījumiem - ne tikai identificēt, „ko nedrīkst popularizēt tūristiem”, bet arī dot padomus un norādīt – tieši kādā veidā un pie kādiem nosacījumiem varētu popularizēt un eksponēt minētos dabas resursus. (pdf bezmaksas)
Mācību filma
- "Kā saimnieko Zaļā sertifikāta mājās Vidzemē" (VHS vai DVD formāts) - 20 minūšu filma, kurā atspoguļotas četru "Zaļā sertifikāta" demonstrāciju saimniecību praktiskā pieredze (lauku māja "Mūrnieki" Alūksnes rajonā, brīvdienu māja "Vējavas" Limbažu rajonā, viesu māja "Zaķi" un brīvdienu māja "Smiltēni" Ogres rajonā) videi draudzīga tūrisma piedāvājuma veidošanā. Filma tapusi sadarbībā ar Vides Filmu studiju. (5,00 Ls)
|