Interreg BSR BSF
01.10.2017 - 30.09.2020 (Interreg Baltic Sea Region No.#R047 Baltic Sea Foo)

B2B distribution model supporting local food sector in Baltic Sea region rural areas

Новости проекта

Projekta "Baltic Sea Food" virtuālā noslēguma konference notika 25.03.2021 un tajā piedalījās aptuveni 240 dalībnieki no 10 valstīm. Dalībniekus informēja projekta koordinatore Silja Lehtpuu (Igaunija) un Niklas Fjellström no Ystad pašvaldības (Zviedrija) / Culinary Heritage Network par projekta partneru un Baltijas jūras reģiona vietējās pārtikas nozares pārstāvju sadarbības galvenajiem rezultātiem pēdējo 3 gadu laikā. Pārstāvji no vietējā pārtikas tīkla "Die Meck-Schweizer" (Vācija) un tiešsaistes tirgus "From Farm to Home" (Igaunija) dalījās praktiskajā pieredzē vietējo pārtikas produktu izplatīšanā. Idejas par kulinārijas tūrisma jaunajām tendencēm un vīzijām izklāstīja ēdienu blogere Silja Luide (Igaunija) un Nick Hall (Apvienotā Karaliste) no "Digital Tourism Think Thank".

Читать полний текст ...


„Lauku ceļotājs” un Lauksaimnieku Organizāciju Sadarbības Padome 11. martā rīkoja on-line semināru-diskusiju par Latvijas uzņēmēju pieredzi – kā veicies ar savas saražotās produkcijas realizāciju: tiešajiem apmeklētājiem, B2B, cik nozīmīgs ir interneta veikals un sociālie tīkli, kā produkcijas izplatībā palīdz kooperatīvi. Iepazīstinājām arī ar projektā "B2B izplatīšanas modelis, lai atbalstītu vietējos pārtikas ražotājus Baltijas jūras reģiona lauku teritorijās" paveikto. Līdz ar šo semināru Latvijā šis projekts ir noslēdzies.

>>> PROGRAMMA (PDF, 640 KB)

>>> PREZENTĀCIJA (1.05 MB ) "B2B izplatīšanas modelis, lai atbalstītu vietējos pārtikas ražotājus Baltijas jūras reģiona lauku teritorijās", Asnāte Ziemele, LLTA "Lauku ceļotājs"

>>> Semināra IERAKSTS (youtube)

Читать полний текст ...


Jauna informācijas sadaļa  PRODUKCIJAS IEGĀDE ir izveidota informācijas profilā „Lauku labumi”. Šeit atrodami jau 106 Latvijas lauku produktu audzētāji un ražotāji, kas pieteikuši savu informāciju, un to skaits turpina augt. Līdz šim „Lauku labumu” informācija bija veltīta tikai saimniecību apmeklēšanas iespējām. Jaunā sadaļa to papildina un ir veltīta tieši ražotajai produkcijai un tās iegādes iespējām gan saimniecībā, gan tirdzniecības vietās, gan e-veikalos.

Читать полний текст ...


Šobrīd, kad svarīgi ir rūpēties par savu un tuvo cilvēku veselību, aizvien svarīgāk ir ikdienas uzturā lietot kvalitatīvus vietējos pārtikas produktus, ar zināmu izcelsmi. Šobrīd vērojams, ka atbildot pieprasījumam, strauji attīstījušies tiešās pirkšanas pulciņi, mājražotāju kooperatīvi un dažādas pirksšanas platformas - cilvēki meklē drošus ražotājus, no kā iegādāties ikdienas produktus – pienu, maizi, gaļu, dārzeņus, u.c. Katrs Latvijas produkts, kuru izvēlamies ārvalstu importēto preču vietā, ir atbalsts mūsu vietējiem pārtikas ražotājiem un audzētājiem – mūsu pašu lauku saimniekiem. 

Читать полний текст ...


Lauksaimnieku Organizāciju Sadarbības Padome (LOSP) sadarbībā ar lauku tūrisma asociāciju "Lauku ceļotājs" un SIA „Latvijas lauku konsultāciju un izglītības centrs” projekta “Baltic Sea Food ” ietvaros organizē semināru/ darba grupu lauksaimniekiem, pārtikas ražotājiem, mājražotājiem, vietējās pārtikas izplatītājiem un HORECA pārstāvjiem "Sadarbības veicināšana starp mazo pārtikas ražotāju un HoReCa sektoru". Aicinām pieteikties dalībai!

Читать полний текст ...


Lauksaimnieku Organizāciju Sadarbības Padome (LOSP) sadarbībā ar lauku tūrisma asociāciju "Lauku ceļotājs" un SIA „Latvijas lauku konsultāciju un izglītības centrs” projekta “Baltic Sea Food” ietvaros organizē mācību semināru lauksaimniekiem, pārtikas ražotājiem, mājražotājiem, vietējās pārtikas izplatītājiem un HORECA pārstāvjiem – “B2B attīstības iespējas Kurzemes reģionā – iespēja vietējās pārtikas ražotājiem un izplatītājiem”.

Читать полний текст ...


2019. gada 13. novembrī seminārā "Kā izplatīt vietējo pārtiku Bizness-Biznesam (B2B) tīklā" tikāmies ar vietējās pārtikas ražotājiem un izplatītājiem, un diskutējām par vairākām aktuālām tēmām. Ziņojām par to, ko esam mācījušies un varam pārņemt no citu Baltijas jūras valstu pieredzes pārtikas izplatīšanai B2B tīklā un runājām par Biznesa modeli, kas tapis Baltic Sea Food projekta ietvaros. Gunita Šteinberga no LPKS "Kuldīgas labumi" dalījās ar savu pieredzi par kooperatīva darbību un ar to saistītajiem nākotnes plāniem.
Runājot par vietējo mājražotāju produkcijas izvēli, Agnese Radžele-Šulce, kas veikusi klientu aptauju gan Kurzemes, gan Rīgas reģionos, atzina, ka iedzīvotājiem arvien svarīgākā ir svaigu, kvalitatīvu produktu iegāde un mājās gatavos, veselīgs ēdiens. Latvijas iedzīvotāji pievērš vairāk uzmanības arī produktu izcelsmei un pārtikas dabiskumam.
No Zemkopības ministrijas un Veterinārā un pārtikas departamenta pārstāvēm uzzinājām par jaunumiem kooperatīvo sabiedrību atbilstībai un par pārtikas ražošanas un izplatīšanas jaunākajām prasībām.

Читать полний текст ...


Diskusijā par Biznesa modeli, kas tapis Baltic Sea Food projekta ietvaros, ar semināra dalībniekiem runājām par tēmām, kas svarīgas veiksmīgai B2B tirdzniecībai. 

Читать полний текст ...


13. novembrī, plkst.10:00, Zemkopības ministrijā, 314. telpā notiks praktiskais seminārs – diskusija „Kā izplatīt vietējo pārtiku Bizness-Biznesam (B2B) tīklā”. Seminārā aicinām piedalīties vietējās pārtikas ražotājus un to apvienojošās organizācijas, kā arī vietējās pārtikas izplatītājus, kooperatīvo sabiedrību un citu mazo pārtikas produktu ražotāju apvienojošās organizācijas. Diskutēsim par projektā ”Baltic Sea Food” - rastajiem risinājumiem, lai atbalstītu vietējos pārtikas ražotājus Baltijas jūras reģiona lauku teritorijās.        

>>> Detalizēta pasākuma programma. 
Reģistrācija pasākumam līdz 8. novembrim uz e-pastu: ruta@celotajs.lv.

Читать полний текст ...


Šis izdevums ir rokasgrāmata B2B izplatīšanas modeļa attīstības veicināšanai. Tā mērķis ir iedvesmot Jūs veidot vietējo pārtikas izplatīšanas tīklu vai uzņēmumu, veicināt produktu mārketingu un sniegt idejas sākuma posmam. Dažādus risinājumus B2B modeļa ieviešanā un attīstībā piedāvā desmit projekta dalībvalstu – Dānija, Igaunija, Krievija, Latvija, Lietuva, Norvēģija, Polija, Somija, Vācijas un Zviedrija – labākā pieredze.

Читать полний текст ...


Sadarbībā ar LOSP un „Skrundas TV” projekta „Baltic Sea Food” ietvaros tapuši 12 video materiāli par mājražotājiem no projekta pilot reģiona - Kuldīgas apkārtnes. Video redzami daži no daudzajiem uzņēmējiem, kuru produktus var iegādāties „Kuldīgas labumu” veikaliņā

 

Читать полний текст ...


2019. gada 19. janvārī Berlīnē starptautiskās pārtikas izstādes-gadatirgus „Internationale Grüne Woche” apmeklētājiem un mediju pārstāvjiem tika prezentēts projekts „Baltic Sea Food”, kura mērķis ir B2B (bizness-biznesam) izplatīšanas modeļa izveides, lai pēc iespējas vairāk atbalstītu vietējos pārtikas ražotājus Baltijas jūras reģiona lauku teritorijās. Izstādē piedalījās arī projekta partnerorganizācijas Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome (LOSP) un LLTA "Lauku Ceļotājs". 

Читать полний текст ...


2018. gada 8. novembrī aicinājām interesentus uz LLTA "Lauku Ceļotāja" gada noslēguma semināru - kontaktbiržu "Vietējais ēdiens no ražotāja līdz ēdinātājam", kas norisinājās Kalnmuižas pilī, Kandavas novadā.

Читать полний текст ...


23. oktobrī Virkas Muižā, Kuldīgā uz darba semināru un individuālām konsultācijām tika aicināti piedalīties “Livonijas garšas” ražotāji par sekojošām tēmām:
• „Pārtikas produkti un kulinārais mantojums. Kā lietot mantojumu produktu veidošanā?“
Lektors/ konsultants: Dr. art. Astra Spalvēna, ēdiena kultūras eksperte.
• “Produkta un iepakojuma savienība. Iepakojuma klasifikācija, materiāli, formas, veidi, marķējums”.
Lektors/ konsultants: Mg.sc.soc. Iveta Krauja, Latvijas Iepakojuma asociācijas valdes priekšsēdētāja.
 

Читать полний текст ...


2018. gada 9. oktobrī no plkst. 10.00 - 14.00, Zemkopības ministrijā nozares profesionāļi iepazīstināja ar jaunākās likumdošanas aktualitātēm un piedāvātajiem risinājumumiem attiecībā uz "Izmantošanai pārtikā aizliegto un ierobežoti lietojamo augu, augu daļu un citu vielu saraksta" noteikumu projektu, grozījumiem MK Noteikumos Nr. 235 “Prasības olu apritei nelielā apjomā”, kā arī informāciju par augļu, ogu un dārzeņu alternatīvjām konservēšanas metodēm. Klausītājiem bija iespēja arī gūt plašāku skatījumu par Latvijas tradicionālo ārstniecības augu izmantošanu.

Читать полний текст ...


Apkopojot vietējās pārtikas produktu izplatītāju un sadarbības tīklu pārstāvju Latvijā un Baltijas jūras reģiona valstīs viedokļus par situāciju nozarē, nozares profesionāļiem un citiem interesentiem piedāvājam divus ziņojumus:

Читать полний текст ...


"Riga Food 2018" izstādes laikā - 6. septembrī, plkst. 11.00-13.00, semināru zālē Nr. 1 - LLTA "Lauku Ceļotājs" kopā ar Lauksaimniecības organizācijas sadarbības padomi (LOSP)  seminārā "Bizness biznesam - no pārtikas audzētāja un ražotāja līdz patērētājam ēdināšanas uzņēmumos" pulcināja nozares pārstāvjus un interesentus.

Читать полний текст ...


Lauksaimnieks savu izaudzēto vai saražoto produkciju var realizēt dažādos veidos, un nepārtraukti tiek meklēti risinājumi, kā to izdarīt visefektīvāk. Aizvien lielāku popularitāti iegūst bizness – biznesam (B2B – business to business) modelis. Tā efektivitāti var uzlabot ar IT un citiem risinājumiem, lai nodrošinātu optimālas piegādes ķēdes un izmaksu konkurētspēju tirgū. Viens no pētījumiem veikts arī Baltic Sea Food1 projekta ietvaros, kur Latvija ir viena no dalībvalstīm.

Žurnālā "Saimnieks" lasiet biznesa modeli, kurā vieni ražotāji operatīvi var savu produkciju piegādāt citiem.

Raksts "Bizness beznesam - lauksaimniecības produkcijas realizācijas modelis" (PDF)

TEKSTS un FOTO: Lelde VILKRISTE, LOSP


30. janvārī Zemkopības ministrijā pulcējās mazie pārtikas ražotāji un to apvienojošo organizāciju pārstāvji uz apaļā galda diskusiju ar nozares likumdošanas veidotājiem. Tikšanos organizēja LLTA “Lauku Ceļotājs” sadarbībā ar Zemkopības ministriju un tās ietvaros tika pārrunātas aktuālākās mazo pārtikas ražotāju un to apvienojošo organizāciju iniciētās tēmas, kuras klātesošajiem prezentēja atbildīgie Zemkopības ministrijas pārstāvji, aicinot uz atklātu diskusiju, lai ierosinātu nepieciešamās izmaiņas un iezīmētu galvenās problēmas Latvijā ražotās produkcijas izplatībai un vieglākai aizsniedzamībai.

Читать полний текст ...