Cik bieži latviešu priekšteči karogu izmantojuši un cik ilgi pazinuši sarkanbaltsarkanās krāsas, vēstures dokumenti klusē. Tomēr zinām, ka līdz 19.gadsimta vidum nu jau par vienu veselu izveidojusies latviešu tauta šīs krāsas bija piemirsusi. Tas ir laiks, kad latvieši mostas – Tērbatas universitātē kādas istabiņas durvis rotā uzraksts “Latvietis”, citā studenti aizrautīgi pēta savas saknes un varbūt tieši tur latvieši pirmo reizi izlasīja senās Atskaņu hronikas rindas par cēsnieku karogu, lai nekad tās neaizmirstu...
Latviešu studenti nekavējās sarkanbaltsarkanās krāsas ieviest savos studentu korporāciju karogos, tās atradīsim arī pirmo dziesmu svētku karogā, pēcāk pirmo latviešu strēlnieku bataljonu karogos. Atskaņu hronikā pieminētās karoga krāsas iedvesmo arī Valmieras skolotāju Jāni Lapiņu izveidot pirmo versiju karogam, kas apvienotu visus latviešus. 1921.gadā hronikā aprakstītos notikumus pie Cēsu viduslaiku pils daudzina arī Latvijas Republikas Saeimā, un tā top par pamatu mūsu valsts karoga apstiprināšanai.
Stāstā iesaistītie tūrisma objekti | ||
---|---|---|
Baltijas ceļš bija unikāla akcija ne vien Baltijas, bet visas Eiropas un pat pasaules mērogā. Nekad vēl nebija bijis tā, ka triju valstu iedzīvotāji vienotos dzīvā dalībnieku ķēdē, kura savienoja valstu galvaspilsētas – Viļņu, Rīgu un Tallinu. Vēsturiskais notikums noritēja 1989. gada 23. augusta vakarā, tas vienoja apmēram 2 miljonus cilvēku. Tā mērķis bija pievērst uzmanību un atgādināt 50 gadus vecus notikumus – Ribentropa – Molotova pakta noslēgšanu. Tā rezultātā divas tā laika lielvaras - Vācija un PSRS pārdalīja ietekmes sfēras Eiropā pirms kārtējā pasaules kara, bet Baltijas valstis zaudēja savu neatkarību. |